ads

BÖLÜM-1: Dev-Pascal programının 5 adımda kurulumu (Resimli Anlatım)

Pascal programlama dilini öğrenmek ve bu alanda uygulamalar geliştirmek için Pascal diline yönelik bazı programlar kullanır. Bu programlardan biri olan "Dev-Pascal" programının kurulumunu anlatacağım. İlerleyen makalelerimde bu kuracağımız programı, temel olarak kullanmayı ve Pascal programlama dili ile ilgili önemli örnekleri sizlerle paylaşacağım.
Dev-Pascal programını adım adım kurmaya başlayalım...



1.Adım: İlk olarak alt satırdaki linke tıklayarak programı indirelim.
http://link.tl/VRxM

Açılan sayfanın sağ üst kısmındaki butona tıklıyoruz.

Açılan ekranda sağ üstteki "İndir" butonuna tıklıyoruz.

2.Adım: Programı indirdikten sonra indirilen dosyaya çift tıklıyoruz. Ekrana gelen kurulum kutusunda sağ alttaki "I Agree" butonuna tıklayarak devam ediyoruz.

3.Adım: Kurulumun devamında programı kuracağımız dosya konumunu (genelde bilgisayar, dosya konumunu otomatik olarak belirler)  belirledikten sonra "Install" butonuna tıklıyoruz.

4.Adım: Program bilgisayara kurulur ve çıkan ekranda kurulumu "Close" butonuna tıklayarak başarılı bir şekilde kurulumu tamamlamış oluruz.

5.Adım: Programın kurulumdan sonraki ekrana gelen başlangıç menüsünde bazı temel ayarları yapalım.

Öncelikle ".dp files" ve ".pas , .pp files" seçeneklerinin başındaki kutucukları işaretleyelim çünkü belirtilen dosya türlerinin kurduğumuz programda çalışması için işaretlememiz gerekli olacak. 

Hemen alt kısımdaki açılır menüde "Default" yazısını seçelim. Bunun sebebi programı kullanırken üst tarafta bulunacak olan araçların menüsünün varsayılan olanını bize sunar. Eğer isterseniz "Gnome" seçeneğini de seçebilirsiniz. Bu seçenek de özelleştirilmiş bir menü sunar.

Gerekli ayarlamaları yaptıkdan sonra "Ok" butonuna tıklayarak programımızı artık kullanabiliriz.


!!! Kurulum ile ilgili sorunuz olursa aşağıya yorumlarınızı bırakabilirsiniz...
Share on Google Plus

About FERHAT ÖZEL

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 coment�rios:

Yorum Gönder