ads

BÖLÜM-1: Dev-C++ programının 5 adımda kurulumu (Resimli Anlatım)

C programlama dilini öğrenmek ve bu alanda uygulamalar geliştirmek için C diline yönelik bazı programlar kullanır. Bu programlardan biri olan "Dev-C++" programının kurulumunu anlatacağım. İlerleyen makalelerimde bu kuracağımız programı, temel olarak kullanmayı ve C programlama dili ile ilgili önemli örnekleri sizlerle paylaşacağım.
Dev-C++ programını adım adım kurmaya başlayalım...


1.Adım: İlk olarak alt satırdaki linke tıklayarak programı indirelim.
http://link.tl/WhlH
Açılan sayfanın sağ üst kısmındaki butona tıklıyoruz.

Açılan ekranda sağ üstteki "İndir" butonuna tıklıyoruz.

2.Adım: Programı indirdikten sonra indirilen dosyaya çift tıklıyoruz. Ekrana gelen kurulum kutusunda programı hangi dilde kullanacağımızı seçip "Ok" butonuna tıklayarak devam ediyoruz.

3.Adım: Ekrana gelen, program ile ilgili lisans sözleşmesini kabul edip kuruluma devam ediyoruz.

4.Adım: Ekrana programı hangi sürümde kurmanız ile ilgili seçenekler gelecektir(Full,Minimal,Safe,Özel). Full sürümü seçeneğini seçmenizi tavsiye ederim. Çünkü ilerde büyük ve detaylı kodlar yazdığınızda programın full sürümü size fayda sağlayacaktır.


5.Adım: Kurulumun devamında "Dev-C++" programını hangi dosya dizinine kurulması hakkında bir seçenek gelecektir. Genelde bilgisayar otomatik olarak kurulum için bir dosya dizini belirler. Eğer isterseniz programı farklı bir dosya dizinine de kurabilirsiniz. Dosya dizinini belirledikten sonra "Kur" butonuna tıklayarak devam edelim. Bu aşamadan sonra program bilgisayara kurulur.


Kurulumdan sonraki başlangıç ayarları

1.Adım: Kurulum bittikten sonra programı çalıştıralım ve başlangıç ayarlarını yapalım.

Ekranda, programın içindeki araçların hangi dilde kullanacağınıza dair dil tercihleri gelecektir. Buradan dil seçimini yaptıktan sonra "Next" butonuna tıklayarak devam edelim.

2.Adım:   Bu adımda programı kullanırken yazacağımız kodların yazı tiplerini(Font), yazı renklerini(Color) ve üst menüde görmek isteğiniz araçlarla(Icons) ilgili ayarlamaları  yapıp "Next" butonuna tıklayarak devam edelim.

3.Adım: Artık bu adımda başlangıç ayarlarını başarıyla tamamladık ve sonlandırmak için "Ok" butonuna tıklıyoruz.

!!! Yaptığımız başlangıç ayarlarını eğer ilerde değiştirmek isterseniz, programı açtığınızda üst menüden "Araçlar >> Editör Ayarları" adımlarını izleyerek açılacak pencereden istediğiniz ayarları yapabilirsiniz.


!!! Kurulum ile ilgili sorunuz olursa aşağıya yorumlarınızı bırakabilirsiniz...
Share on Google Plus

About FERHAT ÖZEL

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 coment�rios:

Yorum Gönder